INSPIRATION

INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP

Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.

Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.

#35 – Martech i marknadsföringsmixen

Christoffer Williamson, Group Digital Experience Manager på Camfil gästar B2B-podden och diskuterar martech och utmaningen att navigera i den spännande men också komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.

Läs vidare

#34 – Jobba smartare med content marketing

Crescandos Anette Jarmert och Malin pratar om kundinsikt, budskapsplattform, redaktionell plan och aktivering. Lyssna på B2B-podden i din poddspelare eller på vår sajt!

Läs vidare

#33 – Struktur på marknadsföringsarbetet med målstyrning

Lyssna på B2B-podden om OKR, målstyrningsarbetet, taktisk planering och framdrift i det löpande arbetet.

Läs vidare

Så bygger du varumärket med content

Så här kan du skapa och publicera content som stärker varumärket. Men kom ihåg att ha tålamod med varumärkesbyggande content.

Läs vidare

#32 – Fokusera på kundresan – inte säljprocessen!

Lyssna på B2B-podden om hur B2B-företag kan möta behoven i kundernas köpcykel genom att stärka samarbetet mellan marknad och sälj.

Läs vidare

Smart content marketing med en budskapsplattform

Så engagerar du din målgrupp effektivt genom kundinsikt och en noggrant definierad budskapsplattform.

Läs vidare

#31 – Sju steg till digital dominans B2B

B2B-podden om vad som krävs av B2B-företag för att lyckas med omställningen till mer och mer digital handel.

Läs vidare

Content marketing B2B: Har vi glömt bort HURet?

Så adresserar du alla stegen i kundens köpresa genom att visa hur du hjälper dem att nå sin framtida målbild.

Läs vidare

Content marketing: Så fångar du kundens verkliga behov

Ett huvudsakligt mål med content marketing är att vi vill hjälpa våra kunder att köpa. För att lyckas behöver vi förstå hur de tänker och agerar längs vägen.

Läs vidare
Nyhetsbrev Crescando snedställd

MER INSPIRATION I DIN INBOX

Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!

Nyhetsbrev Crescando snedställd

Vikten av bra text – Crescando blir ännu fler

Efter att nyligen ha välkomnat Wilhelm till teamet har det nu blivit dags för ytterligare förstärkning. Möt vår nya marknadskonsult Gustav Tranback. Utan bra innehåll…

Läs vidare

Med mottagaren i fokus – nytillskott i Hägvall & Sjöman-teamet

Så sent som i höstas presenterade vi två nya tillskott i vårt team på Crescando – Marina och Matilda. Nu är det dags igen! En…

Läs vidare

Tankar på att engagera egna organisationen i content-produktionen? – så kan det fungera i praktiken

Det finns flera fördelar med att engagera fler än marknadsavdelningen i content marketing-arbetet. Inte minst för att det är ute i verksamheten som den värdefulla…

Läs vidare

Hur tar jag fram en B2B-marknadsplan 2021?

Rollen som marknadsförare har förändrats en hel del de senaste åren. Ibland ställer jag mig frågan hur en marknadsplan idag skiljer sig från vad jag…

Läs vidare

Är du redo för den digitala resan?

Målet med content marketing är att hjälpa potentiella köpare genom beslutsprocessen, från probleminsikt till lösning och affär. Ett sätt att driva mer trafik till ditt content…

Läs vidare

Förankra ditt budskap med visual content marketing

Lägger du timmar på att skriva en text, men väljer bild på måfå? Eller kanske ingen alls? Då är det dags att tänka om. Bilder…

Läs vidare