INSPIRATION

INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP

Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.

Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.

#41 – Produktledning och marknad i samklang

Eva Skoglund, gästar B2B-podden för att diskutera produktledningens kommersiella roll och hur viktigt det är att utvecklingsarbetet kopplas till affärsmålen.

Läs vidare

Varför lyckas vissa med content marketing men inte andra?

Vi tittar närmare på Content Marketing Institutes rapport B2B Content Marketing – Benchmarks, Budgets, and Trends 2025 om varför vissa B2B-företag lyckas med content marketing men inte andra.

Läs vidare

#40 – Lansera produkter dina kunder verkligen vill ha

Anders Ångström, seniorkonsult på A-focus, gästar B2B-podden för att prata om vikten av att vi förstår våra kunder – innan vi utvecklar och lanserar nya produkter.

Läs vidare

#39 – Rätt positionering är vägen till framgång

Charlotte Banning, CMO på investmentbolaget Monterro, gästar B2B-podden för att prata om vikten av en tydlig positionering för att B2B-företaget ska nå framgång på både kortare och längre sikt.

Läs vidare

#38 – Att marknadsföra en kompetensorganisation

Helena Torhage, ansvarig för marknadsföring och kommunikation på konsultföretaget Berotec, gästar B2B-podden för att prata om marknadsföringen av kvalificerade konsulttjänster och värdet i att samarbeta med andra.

Läs vidare

#37 – Värdet av ett starkt varumärke B2B

I årets första inslag gästas B2B-podden av Mats Rönne, senior rådgivare med lång erfarenhet av marknadsföring, affärsutveckling och varumärkesarbete för att ge sin syn på värdet av starka varumärken för B2B-affären.

Läs vidare

#36 – Kunden i fokus – på riktigt!

Lyssna på B2B-podden som gästas av Pernilla Brouzell, konsult inom Customer Experience Management, förändringsledning och marknadsföring, om värdet av och vägen till att få till ett kundfokuserat tänk i hela organisationen.

Läs vidare

#35 – Martech i marknadsföringsmixen

Christoffer Williamson, Group Digital Experience Manager på Camfil gästar B2B-podden och diskuterar martech och utmaningen att navigera i den spännande men också komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.

Läs vidare

#34 – Jobba smartare med content marketing

Crescandos Anette Jarmert och Malin pratar om kundinsikt, budskapsplattform, redaktionell plan och aktivering. Lyssna på B2B-podden i din poddspelare eller på vår sajt!

Läs vidare
Nyhetsbrev Crescando snedställd

MER INSPIRATION I DIN INBOX

Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!

Nyhetsbrev Crescando snedställd

Podd: Att ta fram en rapport och allt positivt det för med sig

Vi är väldigt glada över att återigen blivit tillfrågade om att vara med i fina podden KNTNT radio. Denna gång för att prata om värdet av att genomföra en studie…

Läs vidare

GDPR för marknadsförare – tre råd från experten

Lövfällningen är i antågande, men det är inte bara höstrusket som påminner oss om att 2018 står för dörren – införandet av GDPR närmar sig…

Läs vidare

Vilken typ av content konverterar bäst?

Det är inte alldeles ovanligt att vi får frågan vilken typ av content som är bäst. Som är mest attraktivt för mottagaren eller som genererar…

Läs vidare

Har du en multikanalstrategi för marknadsföring?

Inbound marketing och content marketing blir allt vanligare bland svenska B2B-företag och med det också insikten att det är lika viktigt att behålla leads som det är att attrahera dem från början.

Läs vidare

Att skriva för Google – eller för kunden?

Att bara försöka bli SEO-perfekt innebär att innehållet riskerar att bli trist. Ska du skriva för Google eller dina kunder? Du kan hitta en kombination som passar båda!

Läs vidare

Podd: Content marketing − perfekt för komplexa B2B-affärer

Crescando i KNTNT radio För några månader sedan fick vi frågan från våra branschkollegor, Pia och Thomas på KNTNT i Göteborg, om vi ville vara…

Läs vidare