INSPIRATION

INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP

Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.

Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.

#41 – Produktledning och marknad i samklang

Eva Skoglund, gästar B2B-podden för att diskutera produktledningens kommersiella roll och hur viktigt det är att utvecklingsarbetet kopplas till affärsmålen.

Läs vidare

Varför lyckas vissa med content marketing men inte andra?

Vi tittar närmare på Content Marketing Institutes rapport B2B Content Marketing – Benchmarks, Budgets, and Trends 2025 om varför vissa B2B-företag lyckas med content marketing men inte andra.

Läs vidare

#40 – Lansera produkter dina kunder verkligen vill ha

Anders Ångström, seniorkonsult på A-focus, gästar B2B-podden för att prata om vikten av att vi förstår våra kunder – innan vi utvecklar och lanserar nya produkter.

Läs vidare

#39 – Rätt positionering är vägen till framgång

Charlotte Banning, CMO på investmentbolaget Monterro, gästar B2B-podden för att prata om vikten av en tydlig positionering för att B2B-företaget ska nå framgång på både kortare och längre sikt.

Läs vidare

#38 – Att marknadsföra en kompetensorganisation

Helena Torhage, ansvarig för marknadsföring och kommunikation på konsultföretaget Berotec, gästar B2B-podden för att prata om marknadsföringen av kvalificerade konsulttjänster och värdet i att samarbeta med andra.

Läs vidare

#37 – Värdet av ett starkt varumärke B2B

I årets första inslag gästas B2B-podden av Mats Rönne, senior rådgivare med lång erfarenhet av marknadsföring, affärsutveckling och varumärkesarbete för att ge sin syn på värdet av starka varumärken för B2B-affären.

Läs vidare

#36 – Kunden i fokus – på riktigt!

Lyssna på B2B-podden som gästas av Pernilla Brouzell, konsult inom Customer Experience Management, förändringsledning och marknadsföring, om värdet av och vägen till att få till ett kundfokuserat tänk i hela organisationen.

Läs vidare

#35 – Martech i marknadsföringsmixen

Christoffer Williamson, Group Digital Experience Manager på Camfil gästar B2B-podden och diskuterar martech och utmaningen att navigera i den spännande men också komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.

Läs vidare

#34 – Jobba smartare med content marketing

Crescandos Anette Jarmert och Malin pratar om kundinsikt, budskapsplattform, redaktionell plan och aktivering. Lyssna på B2B-podden i din poddspelare eller på vår sajt!

Läs vidare
Nyhetsbrev Crescando snedställd

MER INSPIRATION I DIN INBOX

Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!

Nyhetsbrev Crescando snedställd

Nu blir vi fler konsulter inom B2B-marknadsföring!

Sedan vår start 2013 har allt fler företag förstått värdet av bra B2B-marknadsföring. Fler och fler företag hör av sig och behöver hjälp, vilket vi…

Läs vidare

PR vs native advertising – vem vinner? #1

PR, Public Relations, har alltid varit viktigt för att B2B-företag ska nå ut till sina kunder, genom att till exempel föreslå artiklar och nyheter till journalister….

Läs vidare

Reduce, reuse, recycle för hållbar content marketing

Reduce, reuse, recycle – att minska förbrukningen och istället återanvända och återvinna – har länge varit ledorden för ett mer hållbart konsumentbeteende. Sen vi var…

Läs vidare

Egen undersökning – en guldgruva för din inbound marketing

Att genomföra en egen undersökning är kanske inte det första du gör i ditt content marketing-arbete. Det visar inte minst en färsk studie från amerikanska…

Läs vidare

Några råd på vägen inför ditt nästa blogginlägg #2

B2B-bloggen spelar en viktig roll för att driva trafik, generera leads och stärka företagets position som kunskapsledare. För att nå igenom bruset med just din…

Läs vidare

Fem-i-topp på B2B-bloggen 2015

Här på B2B-bloggen delar vi våra tankar, idéer och tips om hur du som B2B-marknadsförare och företagare kan lyfta din marknadsföring och kommunikation. Under förra…

Läs vidare