INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP
Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.
Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.
#35 – Martech i marknadsföringsmixen
Christoffer Williamson, Group Digital Experience Manager på Camfil gästar B2B-podden och diskuterar martech och utmaningen att navigera i den spännande men också komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.
#34 – Jobba smartare med content marketing
Crescandos Anette Jarmert och Malin pratar om kundinsikt, budskapsplattform, redaktionell plan och aktivering. Lyssna på B2B-podden i din poddspelare eller på vår sajt!
#33 – Struktur på marknadsföringsarbetet med målstyrning
Lyssna på B2B-podden om OKR, målstyrningsarbetet, taktisk planering och framdrift i det löpande arbetet.
Så bygger du varumärket med content
Så här kan du skapa och publicera content som stärker varumärket. Men kom ihåg att ha tålamod med varumärkesbyggande content.
#32 – Fokusera på kundresan – inte säljprocessen!
Lyssna på B2B-podden om hur B2B-företag kan möta behoven i kundernas köpcykel genom att stärka samarbetet mellan marknad och sälj.
Smart content marketing med en budskapsplattform
Så engagerar du din målgrupp effektivt genom kundinsikt och en noggrant definierad budskapsplattform.
#31 – Sju steg till digital dominans B2B
B2B-podden om vad som krävs av B2B-företag för att lyckas med omställningen till mer och mer digital handel.
Content marketing B2B: Har vi glömt bort HURet?
Så adresserar du alla stegen i kundens köpresa genom att visa hur du hjälper dem att nå sin framtida målbild.
Content marketing: Så fångar du kundens verkliga behov
Ett huvudsakligt mål med content marketing är att vi vill hjälpa våra kunder att köpa. För att lyckas behöver vi förstå hur de tänker och agerar längs vägen.
MER INSPIRATION I DIN INBOX
Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!
Rädda kunderna ur spöktunneln
Nu stundar en av höstens mörkare helger. En helg som många mest förknippar med bus, ljus, fallande höstlöv och spöööken – men som har fler…
Influencer marketing – ett sätt att förstärka din content marketing
I USA är influencer marketing hett inom digital marknadsföring. I mitten på september var jag på ett spännande event i Stockholm arrangerat av Traackr –…
Content marketing från digitalt till möten i verkliga livet
Definitionen av content marketing är: Att hjälpa våra potentiella kunder genom deras köpprocess genom att löpande erbjuda paketerad kunskap – ”content” – av värde för…
Personas hjälper dig att lyckas med din marknadsföring
Vad är personas? Att arbeta med content marketing betyder att vi paketerar kunskap och inspiration som har ett värde för våra tilltänkta kunder, för att…
6 råd för att skapa B2B-content som verkligen säljer
När vi idag hör talas om content marketing tänker de flesta på innehåll som skapar intresse och förtroende och genererar nya leads. Det innehåll du…
Content curation med känsla och förnuft #2
Content marketing handlar om att vi med vår paketerade kunskap förmedlar innehåll som är relevant och skapar rätt känslor hos våra tilltänkta kunder. Vi har…