INSPIRATION

INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP

Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.

Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.

#38 – Att marknadsföra en kompetensorganisation

Helena Torhage, ansvarig för marknadsföring och kommunikation på konsultföretaget Berotec, gästar B2B-podden för att prata om marknadsföringen av kvalificerade konsulttjänster och värdet i att samarbeta med andra.

Läs vidare

#37 – Värdet av ett starkt varumärke B2B

I årets första inslag gästas B2B-podden av Mats Rönne, senior rådgivare med lång erfarenhet av marknadsföring, affärsutveckling och varumärkesarbete för att ge sin syn på värdet av starka varumärken för B2B-affären.

Läs vidare

#36 – Kunden i fokus – på riktigt!

Lyssna på B2B-podden som gästas av Pernilla Brouzell, konsult inom Customer Experience Management, förändringsledning och marknadsföring, om värdet av och vägen till att få till ett kundfokuserat tänk i hela organisationen.

Läs vidare

#35 – Martech i marknadsföringsmixen

Christoffer Williamson, Group Digital Experience Manager på Camfil gästar B2B-podden och diskuterar martech och utmaningen att navigera i den spännande men också komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.

Läs vidare

#34 – Jobba smartare med content marketing

Crescandos Anette Jarmert och Malin pratar om kundinsikt, budskapsplattform, redaktionell plan och aktivering. Lyssna på B2B-podden i din poddspelare eller på vår sajt!

Läs vidare

#33 – Struktur på marknadsföringsarbetet med målstyrning

Lyssna på B2B-podden om OKR, målstyrningsarbetet, taktisk planering och framdrift i det löpande arbetet.

Läs vidare

Så bygger du varumärket med content

Så här kan du skapa och publicera content som stärker varumärket. Men kom ihåg att ha tålamod med varumärkesbyggande content.

Läs vidare

#32 – Fokusera på kundresan – inte säljprocessen!

Lyssna på B2B-podden om hur B2B-företag kan möta behoven i kundernas köpcykel genom att stärka samarbetet mellan marknad och sälj.

Läs vidare

Smart content marketing med en budskapsplattform

Så engagerar du din målgrupp effektivt genom kundinsikt och en noggrant definierad budskapsplattform.

Läs vidare
Nyhetsbrev Crescando snedställd

MER INSPIRATION I DIN INBOX

Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!

Nyhetsbrev Crescando snedställd

Content Audit: Så gör du en inventering av ditt befintliga material

Nu är januari här och med det ett nytt år och nya möjligheter att lyfta din marknadsföring till nästa nivå. Kanske ligger du i startgroparna…

Läs vidare

5 journalistknep för content-marknadsföraren

Journalistik handlar om att objektivt informera, rapportera och belysa händelser och fakta i omvärlden. En av de största utmaningarna i arbetet är att fånga in…

Läs vidare

Varumärken av rang engagerar och inspirerar med History marketing

När Per Carleö, Marknadskommunikationschef på Volvo Personbilar, klev upp på scenen på Webbdagarna i Göteborg gjorde han det mot ett bakgrundsfotografi av Volvos grundare från…

Läs vidare

Rädda kunderna ur spöktunneln

Nu stundar en av höstens mörkare helger. En helg som många mest förknippar med bus, ljus, fallande höstlöv och spöööken – men som har fler…

Läs vidare

Influencer marketing – ett sätt att förstärka din content marketing

I USA är influencer marketing hett inom digital marknadsföring. I mitten på september var jag på ett spännande event i Stockholm arrangerat av Traackr –…

Läs vidare

Content marketing från digitalt till möten i verkliga livet

Definitionen av content marketing är: Att hjälpa våra potentiella kunder genom deras köpprocess genom att löpande erbjuda paketerad kunskap – ”content” – av värde för…

Läs vidare