INSPIRATION

INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP

Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.

Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.

De 7 mest lyssnade artiklarna om B2B-marknadsföring

Visst vet du att du kan lyssna på våra artiklar också? Här är de 7 mest lyssnade artiklarna från april 2023 till mars 2024.

Läs vidare

Thought leadership: att leda, påverka människor och vinna kunder

Thought leadership handlar om att lyfta fram ämnen som är relevanta och av värde för din målgrupp. Här ger vi dig tre skäl att satsa på strategin.

Läs vidare

DEL 2: Första hjälpen för B2B-marknadsföraren – så tacklar du vanliga utmaningar i ditt dagliga arbete

Så här kommer du framåt med fyra vanliga utmaningar inom B2B-marknadsföring!

Läs vidare

#28 – Så får vi ihop kompetenspusslet på marknad

Hur kompetenssäkrar vi marknadsorganisationen när köpbeteenden och kundresor förändras och blir allt mer digitala?

Läs vidare

#27 – Så drar du nytta av ChatGPT i B2B-marknadsföringen

Lyssna på B2B-podden om vilka möjligheter ChatGPT erbjuder att kombinera mänsklig empati med smart AI-stöd i kunddialogen.

Läs vidare

Så stärker KPI:er din B2B-marknadsföring

Det finns många anledningar att använda KPI:er i B2B-marknadsföringen. I vår artikel får du veta hur du kan gå tillväga!

Läs vidare

Första hjälpen för B2B-marknadsföraren – så tacklar du fyra vanliga utmaningar

Får du mycket trafik men bara ett fåtal konverteringar? Eller är det fel företag som kontaktar er? Så här kan du förbättra din marknadsföring.

Läs vidare

#26 – Så får vi ihop samarbetet mellan marknad och försäljning

I B2B-podden djupdyker Crescandos Malin Sjöman och Marie Sundbom, Qestit, i vad du kan göra för att vässa samarbete mellan marknad och sälj.

Läs vidare
Nyhetsbrev Crescando snedställd

MER INSPIRATION I DIN INBOX

Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!

Nyhetsbrev Crescando snedställd

Content marketing, lead nurturing och marketing automation – vad är det egentligen?

Antagligen har du hört det förut: den nya B2B-marknadsföringen är här! Den som har sitt ursprung i att en allt större andel av alla köp…

Läs vidare

5 skäl för ditt B2B-företag att överväga sociala medier

Det finns fortfarande en hel del B2B-företag som funderar kring sociala mediers vara eller icke vara i den egna kommunikationsmixen – och det är sunt!…

Läs vidare

Det kom ett brev – om B2B och sociala medier

För inte så länge sen skrev jag ett gästblogginlägg hos The Brand Man om sociala medier och B2B-kommunikation (inlägget finns också här på bloggen). Strax…

Läs vidare

Sociala medier i B2B: Försöker vi tvinga ner foten i Askungens sko?

Allt fler stora svenska B2B-företag finns i sociala medier: Ericsson, Posten och Scania är tre välkända exempel. I USA är trenden ännu tydligare. För IT-…

Läs vidare

6 sätt att paketera din berättelse – Content marketing #4

… Blogginlägget uppdaterades med nya insikter och erfarenheter i februari 2014. Läs den nya versionen av posten här! Du har hittat din inspiration och en…

Läs vidare

Hjälp, vad ska vi skriva om!? – Content marketing #3

Posten uppdaterades i november 2013 baserat på nya insikter och erfarenheter från marknaden. Läs den uppdaterade artikeln här! — Oavsett om du och ditt företag valt…

Läs vidare