INSPIRATION

INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP

Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.

Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.

#38 – Att marknadsföra en kompetensorganisation

Helena Torhage, ansvarig för marknadsföring och kommunikation på konsultföretaget Berotec, gästar B2B-podden för att prata om marknadsföringen av kvalificerade konsulttjänster och värdet i att samarbeta med andra.

Läs vidare

#37 – Värdet av ett starkt varumärke B2B

I årets första inslag gästas B2B-podden av Mats Rönne, senior rådgivare med lång erfarenhet av marknadsföring, affärsutveckling och varumärkesarbete för att ge sin syn på värdet av starka varumärken för B2B-affären.

Läs vidare

#36 – Kunden i fokus – på riktigt!

Lyssna på B2B-podden som gästas av Pernilla Brouzell, konsult inom Customer Experience Management, förändringsledning och marknadsföring, om värdet av och vägen till att få till ett kundfokuserat tänk i hela organisationen.

Läs vidare

#35 – Martech i marknadsföringsmixen

Christoffer Williamson, Group Digital Experience Manager på Camfil gästar B2B-podden och diskuterar martech och utmaningen att navigera i den spännande men också komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.

Läs vidare

#34 – Jobba smartare med content marketing

Crescandos Anette Jarmert och Malin pratar om kundinsikt, budskapsplattform, redaktionell plan och aktivering. Lyssna på B2B-podden i din poddspelare eller på vår sajt!

Läs vidare

#33 – Struktur på marknadsföringsarbetet med målstyrning

Lyssna på B2B-podden om OKR, målstyrningsarbetet, taktisk planering och framdrift i det löpande arbetet.

Läs vidare

Så bygger du varumärket med content

Så här kan du skapa och publicera content som stärker varumärket. Men kom ihåg att ha tålamod med varumärkesbyggande content.

Läs vidare

#32 – Fokusera på kundresan – inte säljprocessen!

Lyssna på B2B-podden om hur B2B-företag kan möta behoven i kundernas köpcykel genom att stärka samarbetet mellan marknad och sälj.

Läs vidare

Smart content marketing med en budskapsplattform

Så engagerar du din målgrupp effektivt genom kundinsikt och en noggrant definierad budskapsplattform.

Läs vidare
Nyhetsbrev Crescando snedställd

MER INSPIRATION I DIN INBOX

Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!

Nyhetsbrev Crescando snedställd

Ny studie visar att content-strategi spelar roll för hur du lyckas

Content Marketing Institute (CMI) och Marketing Profs lanserade nyligen ”2014 B2B Content Marketing Trends”. Studien, som genomfördes för tredje året i rad, ger en inblick…

Läs vidare

Content marketing – att börja i rätt ände

Content marketing har som många andra marknadsföringsbegrepp sitt ursprung i USA. Idag använder nästan 90 % av amerikanska B2B-marknadsförare sig av content marketing i någon form. I…

Läs vidare

Sociala medier B2B – flipp eller flopp?

”Sociala medier B2B – flipp eller flopp?” var temat på Marknadsföreningens senaste B2B-erfaträff. Malin Sjöman från Crescando och Elin Almberg, ansvarig för sociala medier B2B…

Läs vidare

Därför väljer allt fler B2B-företag att paketera lösningar

Merparten av våra artiklar har handlat om marknadskommunikation, content marketing, digital kommunikation och varumärkesarbete. En annan minst lika viktig del av B2B-marknadsföringsarbetet handlar om att definiera…

Läs vidare

Släppa loss medarbetarna i sociala medier – HUR ska det gå till?

”Jag anser att en stor fördel med sociala medier är att alla på företaget kan bli involverade i kommunikationen, från enskilda medarbetare till ledningsfunktioner. Detta…

Läs vidare

Sociala medier – centraliserad funktion eller delat ansvar?

Sveriges Annonsörer har genomfört en undersökning med målet att förstå hur svenska marknadsavdelningar ser på trender och rekryteringsbehov de närmsta två åren. Utifrån studien, som…

Läs vidare