INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP
Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.
Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.
De 7 mest lyssnade artiklarna om B2B-marknadsföring
Visst vet du att du kan lyssna på våra artiklar också? Här är de 7 mest lyssnade artiklarna från april 2023 till mars 2024.
#29 – ABM hjälper dig fokusera B2B-marknadsföringen
Account based marketing (ABM) handlar om att fokusera marknadsföringen. Från att kommunicera brett till att rikta kommunikationen mot utvalda konton.
Thought leadership: att leda, påverka människor och vinna kunder
Thought leadership handlar om att lyfta fram ämnen som är relevanta och av värde för din målgrupp. Här ger vi dig tre skäl att satsa på strategin.
DEL 2: Första hjälpen för B2B-marknadsföraren – så tacklar du vanliga utmaningar i ditt dagliga arbete
Så här kommer du framåt med fyra vanliga utmaningar inom B2B-marknadsföring!
#28 – Så får vi ihop kompetenspusslet på marknad
Hur kompetenssäkrar vi marknadsorganisationen när köpbeteenden och kundresor förändras och blir allt mer digitala?
#27 – Så drar du nytta av ChatGPT i B2B-marknadsföringen
Lyssna på B2B-podden om vilka möjligheter ChatGPT erbjuder att kombinera mänsklig empati med smart AI-stöd i kunddialogen.
Så stärker KPI:er din B2B-marknadsföring
Det finns många anledningar att använda KPI:er i B2B-marknadsföringen. I vår artikel får du veta hur du kan gå tillväga!
Första hjälpen för B2B-marknadsföraren – så tacklar du fyra vanliga utmaningar
Får du mycket trafik men bara ett fåtal konverteringar? Eller är det fel företag som kontaktar er? Så här kan du förbättra din marknadsföring.
#26 – Så får vi ihop samarbetet mellan marknad och försäljning
I B2B-podden djupdyker Crescandos Malin Sjöman och Marie Sundbom, Qestit, i vad du kan göra för att vässa samarbete mellan marknad och sälj.
MER INSPIRATION I DIN INBOX
Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!
Tips från Crescandos Malin Sjöman: ”Då ska du ta hjälp av en marknadsföringsbyrå!”
Ett byråsamarbete kan ge ett välbehövligt kompetenslyft, ge extra händer på däck eller bara bidra med ett externt perspektiv på invanda rutiner och arbetssätt. Malin Sjöman ger svar på när du ska anlita byrå.
Kravställning byrå: De vanligaste misstagen och hur du undviker dem
Kravställning när du anlitar en byrå är inte alltid lätt. Hur vet du vad du ska säga, välja, tänka på? Vi ger dig tips och tricks hur du ska göra nästa gång du ställer krav.
Thought leadership: Har ditt företag förutsättningarna att bli en kunskapsledare?
Thought ledership blir alltmer betydelsefullt när du baserar delar eller hela din B2B-affär på tjänster. När fler B2B-företag säljer lösningar på problem som kunderna står inför blir trovärdigheten en mycket viktigare aspekt vid val av leverantör. I bloggposten ger vi dig också fyra anledningar till varför du ska sträva efter att bli en thought leader.
Alltfler frågar: Vad är digitala evenemang?
Vad är digitala event? Är det bara en sämre version av traditionella möten och mässor? Nej, det har blivit en egen genre där det går att skapa massor av intressanta lösningar som attraherar besökarna.
Marknadsföring B2B – in-house eller byrå: del 1
Att välja huruvida du ska arbeta in-house eller anlita byrå för din marknadsföring B2B har länge varit ett ämne för diskussion. I vår första bloggpost om valet mellan in-house och byråsamarbete diskuterar vi drivkrafterna till att många väljer att ta in hjälp utifrån.
6 tips på hur du får dina kunder att bli kundreferenser
Att låta kunderna föra din talan är både effektivt och kraftfullt. Det finns många skäl till varför det är bra att jobba med kundcase. Att dessutom…