INSPIRATION

INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP

Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.

Se filmen där Aditros marknadschef Lena Backlund berättar om hur företaget generar leads och bygger varumärke med content marketing.

Vad är marketing automation och vad ska jag ha det till?

Vad är egentligen Marketing Automation? Behöver vi det och vad ska vi ha ett MA-system till? Vad kan jag göra med ett marketing automation-system?

Läs vidare

Så minskar content marketing risken att din kund ångrar sitt köp

Content marketing spelar en viktig roll under hela kundrelationen – inte bara för att attrahera nya kunder. Så här kan du göra för att lägga grunden till en långvarig relation med dina nya kunder.

Läs vidare

Skrivarångest eller skrivarglädje? Så skriver du B2B

Er budskapsplattform och content-strategi är på sin plats – nu då? Vi säger varmt välkommen till vårt nya skribent tillskott Jens Östrud som delar med sig av sina tips och tankar om hur du skriver B2B!

Läs vidare

Så kommer du igång med inbound marketing i 8 steg

Hur ser resan för att komma igång med inbound marketing ut? Här kommer våra tips på hur du kan kick-starta ditt inbound marketing-arbete i åtta steg!

Läs vidare

Content marketing B2B: Fokusera, prioritera och dela med kunden i fokus

Vi har glädjen att hälsa Anette Jermert varmt välkommen till team Crescando! Hon har lång erfarenhet inom marknad med flertal olika roller – senast som strategisk ansvarig och ledare för inhouse-teamet för content-produktion på Dustin.

Läs vidare

Smidigare leadsgenerering med en Sales Development Rep

Köpare på alla nivåer gör allt mer av sin kundresa i digitala kanaler. Då är det viktigt att sälj och marknad jobbar tätt tillsammans. En SDR kan vara lösningen när vi diskuterar digital marknadsföring i allmänhet och inbound marketing i synnerhet!

Läs vidare

Kundinsikt och tvärfunktionellt i fokus – välkommen Hanna!

Nu hälsar vi en ny stjärna varmt välkommen till oss på B2B-byrån Crescando. Hanna Olsson kliver in i rollen som marknadskonsult och projektledare och får en viktig roll i arbetet med att hjälpa företag utvecklas och växa med knivskarp marknadsföring.

Läs vidare

Externa idéer ger bränsle till pigg content marketing och interna processer

Extern input kan bli det viktigaste inslaget i din externa output. Med rätt konsulter på plats får du injektioner till din verksamhet och pepp för din inhouse-avdelning. Läs mer om hur – här!

Läs vidare

Crescandos nya tillskott i teamet – varmt välkommen Lisa!  

Dagens digitala klimat är i en ständig förändring. Informationen vi konsumerar behöver intressera, inspirera och väcka nyfikenhet hos läsaren. Det är precis vad inbound marketing handlar om.

Läs vidare
Nyhetsbrev Crescando snedställd

MER INSPIRATION I DIN INBOX

Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!

Nyhetsbrev Crescando snedställd

Film och B2B – 15 tips som får rörliga bilder att lyfta

Det som tidigare kallades företagsfilm har idag blivit något annat. Mottagarnas förväntningar på de rörliga bilderna är stora och möjligheterna för dig att skapa någonting fantastiskt är obegränsade!

Läs vidare

Nu växlar vi upp portföljen med HubSpot

För att växla upp arbetet med att uppgradera moderna företag och organisationer till nästa nivå introducerar vi nu HubSpot i portföljen.

Läs vidare

Marketing automation — B2B marknadsföringens nya svarta

Har du valt ett MA-system? Att jobba rätt med ditt Marketing Automation-system leder till fantastiska fördelar för marknad och sälj. Men ett gott förarbete behövs för att komma igång.

Läs vidare

Fem digitala spaningar för din B2B-marknadsföring

Vi bjuder på fem digitala spaningar som ger en överblick av vad som är bra sätt att arbeta på inom digital marknadsföring och inbound marketing.

Läs vidare

Spelar du ”Finns i sjön” med dina kunder? Eller hjälper du dem köpa?

Det finns fortfarande företag som låter sina kunder spela ”finns i sjön”. Som lägger både energi och pengar på att ta fram bra och relevant innehåll men sen låter kunder leta efter det i den bottenlösa källa som är företagets webbplats.

Läs vidare

Livet framför kameran – vardag i den digitala världen

Har du också stått där framför kameran med förväntningar på dig att leverera? Tycker du det är lätt eller kan du också få lite panik ibland när inspelningslampan tänds? Vi ger dig tips på hur du lyckas framför kameran.

Läs vidare