INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP
Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.
Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.
#24 – B2B-marknadsföring: Är det dags för ”back to basics”?
Vad vi kan lära oss av B2B-marknadsföringen som varit och vad får vi inte glömma bort på resan framåt? Lyssna på B2B-podden med Rolf Andersson, oberoende B2B-konsult, och Crescandos VD Malin Sjöman.
13 sätt du kan använda en rapport i ditt content-arbete
En typ av innehåll som lämpar sig extra bra för återvinning och ompaketering i ditt content marketing-arbete är en rapport. Så här når du ut till så många som möjligt och maxar utväxlingen på din investering.
#23 – B2B-marknadsföring under 50 år – är allt bättre nu?
Vad vi kan lära oss av B2B-marknadsföringen som varit och vad får vi inte glömma bort på resan framåt? Lyssna på B2B-podden med Rolf Andersson, oberoende B2B-konsult, och Crescandos VD Malin Sjöman.
Probleminsikt är vägen till lyckosam inbound marketing
Inbound marketing handlar om att attrahera nya leads och kunder. Läs mer om hur varumärke och probleminsikt spelar en stor roll i den digitala B2B-köpresan.
Korta inspirationstips för din B2B-marknadsföring – del 2 av 2
Var hittar du inspiration? Läs eller lyssna på våra personliga tips för information och inspiration inom marknadsföring. Det handlar om content marketing, podar, en bok och ett B2B-institut.
Så transformerar du hållbarhetsarbetet till trovärdig kommunikation
En utmaning för många B2B-företag är att kommunicera hållbarhetsarbetet på ett trovärdigt sätt trots att de gör ett bra jobb. Så här kommer du igång.
Korta inspirationstips för din B2B-marknadsföring – del 1 av 2
Var hittar du inspiration? Vi ger våra personliga tips på källor för information och inspiration inom marknadsföring. Det handlar om böcker, sajter, nyhetsbrev och en podd.
#22 – Thought leadership – att ta marknadsposition som scale-up
Vad är thought leadership – kunskapsledarskap – och hur kan du ta marknadsposition inom B2B genom strategin? Lyssna på B2B-podden med Litiums CMO Malin Bodolla och Crescandos VD Malin Sjöman.
Värdeerbjudandet: Ett löfte om värde till dina kunder
Värdeerbjudande är en hörnsten i din B2B-marknadsföring. Så här kan du ta fram värdeerbjudanden som ökar chanserna att kunderna upplever att dina budskap är relevanta.

MER INSPIRATION I DIN INBOX
Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!

Måste vi som B2B-företag finnas med på alla sociala plattformar?
Inom B2B är det minst lika viktigt att vara aktiv online som offline. Så här får du ut mest värde av de sociala kanalerna.
#17 – Content marketing och den digitala kundresan
Vad händer med marknadsföringen och kundrelationen när säljaren ersätts av en e-handel? Crescandos VD Malin pratar med Christer Pettersson om vad marknadsförare behöver göra för att hänga med i förändringen.
Idégenerering: Hur hittar du ny inspiration för din content marketing?
Content marketing handlar ju om att dela med dig av kunskap, inspiration och erfarenheter. Läs sex tips på var du kan hitta idéer till ditt content.
#16 – Kommunicera hållbarhetsarbetet utan greenwashing
Hur transformerar man arbetet med hållbarhet till bra kommunikation? Crescandos VD Malin pratar med Communication specialist Charlotta Baker.
Account based marketing i sex steg
Hela 97 procent av marknadsförare uppnår en högre ROI med ABM än med någon annan strategi. Så här kommer du igång.
#15 – LinkedIn som hörnsten i B2B-marknadsföringen
Vilka utmaningar och möjligheter finns med LinkedIn i din B2B-marknadsföring? Crescandos VD Malin pratar med LinkedIn-experten Linda Björck som ger sina bästa tips.