INSPIRATION

INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP

Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.

Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.

#14 – ABM som marknadsföringsstrategi

ABM handlar om att fokusera våra marknadsinsatser mot utvalda konton. Crescandos VD Malin pratar med Anna Jäger på Sinch om framgångsfaktorer och fallgropar med strategin.

Läs vidare

Fem sätt att använda ditt marketing automation-system

Marketing automation hjälper dig att bland annat automatisera rutinmässiga uppgifter inom B2B-marknadsföring. Så här kan du använda ditt system.

Läs vidare

#13 – Content marketing i större och mindre företag

Crescandos VD Malin pratar med Kajsa Arvidsson, CCO på mjukvaruföretaget IOPSYS, om skillnaderna mellan content marketing i storföretag som Ericsson och i mindre företag.

Läs vidare

Account based marketing fokuserar din B2B-marknadsföring

Det kan vara svårt att veta vilka strategier inom B2B-marknadsföring som passar ditt företag. Läs mer om vad account based marketing är och för vem strategin kan skapa mycket värde.

Läs vidare

Topp-10 mest lästa artiklar på inspirationsportalen 2022

På Inspirationsportalen delar vi tips, idéer och inspiration kring B2B-marknadsföring, med fokus på content, varumärkesarbete, inbound marketing och fördjupade kundrelationer. Här är 2022 års mest lästa artiklar!

Läs vidare

Demand generation – revolutionerande eller kejsarens nya kläder?

Vad är demand generation? Något nytt som alla B2B-företag bör satsa på, eller nya ord på andra strategier inom B2B-marknadsföring? Vi reder ut och förklarar.

Läs vidare

Thought leadership och content marketing – hur hänger det ihop?

Thought leadership handlar om att ta vara på företagets unika position på marknaden för att generera värdefulla insikter och ge råd kring det som betyder mest för våra kunder. Vi ger tips på hur du kommer igång!

Läs vidare

Vad är marketing automation och vad ska jag ha det till?

Vad är egentligen marketing automation? Behöver du det och vad ska du ha ett MA-system till? Vad kan du göra med ett marketing automation-system?

Läs vidare

Så minskar content marketing risken att din kund ångrar sitt köp

Content marketing spelar en viktig roll under hela kundrelationen – inte bara för att attrahera nya kunder. Så här kan du göra för att lägga grunden till en långvarig relation med dina nya kunder.

Läs vidare
Nyhetsbrev Crescando snedställd

MER INSPIRATION I DIN INBOX

Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!

Nyhetsbrev Crescando snedställd

Nya iOS15: Så förbereder du dig på opålitliga öppningsfrekvenser

I höst rullar Apple ut senaste versionen av operativsystemet för iPhone: iOS15. Det innebär en del förändringar som är viktiga att vara insatt i för…

Läs vidare

Film och B2B – 15 tips som får rörliga bilder att lyfta

Det som tidigare kallades företagsfilm har idag blivit något annat. Mottagarnas förväntningar på de rörliga bilderna är stora och möjligheterna för dig att skapa någonting fantastiskt är obegränsade!

Läs vidare

Nu växlar vi upp portföljen med HubSpot

För att växla upp arbetet med att uppgradera moderna företag och organisationer till nästa nivå introducerar vi nu HubSpot i portföljen.

Läs vidare

Marketing automation — B2B marknadsföringens nya svarta

Har du valt ett MA-system? Att jobba rätt med ditt Marketing Automation-system leder till fantastiska fördelar för marknad och sälj. Men ett gott förarbete behövs för att komma igång.

Läs vidare

Fem digitala spaningar för din B2B-marknadsföring

Vi bjuder på fem digitala spaningar som ger en överblick av vad som är bra sätt att arbeta på inom digital marknadsföring och inbound marketing.

Läs vidare

Spelar du ”Finns i sjön” med dina kunder? Eller hjälper du dem köpa?

Det finns fortfarande företag som låter sina kunder spela ”finns i sjön”. Som lägger både energi och pengar på att ta fram bra och relevant innehåll men sen låter kunder leta efter det i den bottenlösa källa som är företagets webbplats.

Läs vidare