INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP
Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.
Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.
Thought leadership: att leda, påverka människor och vinna kunder
Thought leadership handlar om att lyfta fram ämnen som är relevanta och av värde för din målgrupp. Här ger vi dig tre skäl att satsa på strategin.
DEL 2: Första hjälpen för B2B-marknadsföraren – så tacklar du vanliga utmaningar i ditt dagliga arbete
Så här kommer du framåt med fyra vanliga utmaningar inom B2B-marknadsföring!
#28 – Så får vi ihop kompetenspusslet på marknad
Hur kompetenssäkrar vi marknadsorganisationen när köpbeteenden och kundresor förändras och blir allt mer digitala?
#27 – Så drar du nytta av ChatGPT i B2B-marknadsföringen
Lyssna på B2B-podden om vilka möjligheter ChatGPT erbjuder att kombinera mänsklig empati med smart AI-stöd i kunddialogen.
Så stärker KPI:er din B2B-marknadsföring
Det finns många anledningar att använda KPI:er i B2B-marknadsföringen. I vår artikel får du veta hur du kan gå tillväga!
Första hjälpen för B2B-marknadsföraren – så tacklar du fyra vanliga utmaningar
Får du mycket trafik men bara ett fåtal konverteringar? Eller är det fel företag som kontaktar er? Så här kan du förbättra din marknadsföring.
#26 – Så får vi ihop samarbetet mellan marknad och försäljning
I B2B-podden djupdyker Crescandos Malin Sjöman och Marie Sundbom, Qestit, i vad du kan göra för att vässa samarbete mellan marknad och sälj.
De 10 mest lästa inspirationsartiklarna 2023
I vår inspirationsportal delar vi tips, idéer och inspiration kring B2B-marknadsföring. De här artiklarna har läst flest gånger under 2023.
Maximerar du din content marketing med kraften i SEO?
Content marketing är en viktig hörnsten inom B2B-marknadsföring, men hur hittar dina målgrupper ditt innehåll? Läs våra åtta tips för att lyckas med SEO-arbetet!
MER INSPIRATION I DIN INBOX
Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!
#14 – ABM som marknadsföringsstrategi
ABM handlar om att fokusera våra marknadsinsatser mot utvalda konton. Crescandos VD Malin pratar med Anna Jäger på Sinch om framgångsfaktorer och fallgropar med strategin.
Fem sätt att använda ditt marketing automation-system
Marketing automation hjälper dig att bland annat automatisera rutinmässiga uppgifter inom B2B-marknadsföring. Så här kan du använda ditt system.
#13 – Content marketing i större och mindre företag
Crescandos VD Malin pratar med Kajsa Arvidsson, CCO på mjukvaruföretaget IOPSYS, om skillnaderna mellan content marketing i storföretag som Ericsson och i mindre företag.
Account based marketing fokuserar din B2B-marknadsföring
Det kan vara svårt att veta vilka strategier inom B2B-marknadsföring som passar ditt företag. Läs mer om vad account based marketing är och för vem strategin kan skapa mycket värde.
Topp-10 mest lästa artiklar på inspirationsportalen 2022
På Inspirationsportalen delar vi tips, idéer och inspiration kring B2B-marknadsföring, med fokus på content, varumärkesarbete, inbound marketing och fördjupade kundrelationer. Här är 2022 års mest lästa artiklar!
Demand generation – revolutionerande eller kejsarens nya kläder?
Vad är demand generation? Något nytt som alla B2B-företag bör satsa på, eller nya ord på andra strategier inom B2B-marknadsföring? Vi reder ut och förklarar.