INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP
Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.
Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.
#27 – Så drar du nytta av ChatGPT i B2B-marknadsföringen
Lyssna på B2B-podden om vilka möjligheter ChatGPT erbjuder att kombinera mänsklig empati med smart AI-stöd i kunddialogen.
Så stärker KPI:er din B2B-marknadsföring
Det finns många anledningar att använda KPI:er i B2B-marknadsföringen. I vår artikel får du veta hur du kan gå tillväga!
Första hjälpen för B2B-marknadsföraren – så tacklar du fyra vanliga utmaningar
Får du mycket trafik men bara ett fåtal konverteringar? Eller är det fel företag som kontaktar er? Så här kan du förbättra din marknadsföring.
#26 – Så får vi ihop samarbetet mellan marknad och försäljning
I B2B-podden djupdyker Crescandos Malin Sjöman och Marie Sundbom, Qestit, i vad du kan göra för att vässa samarbete mellan marknad och sälj.
Maximerar du din content marketing med kraften i SEO?
Content marketing är en viktig hörnsten inom B2B-marknadsföring, men hur hittar dina målgrupper ditt innehåll? Läs våra åtta tips för att lyckas med SEO-arbetet!
De 10 mest lästa inspirationsartiklarna 2023
I vår inspirationsportal delar vi tips, idéer och inspiration kring B2B-marknadsföring. De här artiklarna har läst flest gånger under 2023.
#25 – Marknad, sälj och den hybrida kundresan
I B2B-podden djupdyker Crescandos Malin Sjöman och Mathias Härenstam, Salesonomics, i vad som kommer krävas framöver för att B2B-företag ska nå sin fulla potential.
B2B-marknadsföring 2024: 10 trender för det nya året
När vi precis tagit klivet in i ett nytt spännande år är det ett bra tillfälle att reflektera över vad vi som B2B-marknadsförare och företagare står inför på det nya året.
#24 – B2B-marknadsföring: Är det dags för ”back to basics”?
Vad vi kan lära oss av B2B-marknadsföringen som varit och vad får vi inte glömma bort på resan framåt? Lyssna på B2B-podden med Rolf Andersson, oberoende B2B-konsult, och Crescandos VD Malin Sjöman.
MER INSPIRATION I DIN INBOX
Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!
Account based marketing i sex steg
Hela 97 procent av marknadsförare uppnår en högre ROI med ABM än med någon annan strategi. Så här kommer du igång.
#15 – LinkedIn som hörnsten i B2B-marknadsföringen
Vilka utmaningar och möjligheter finns med LinkedIn i din B2B-marknadsföring? Crescandos VD Malin pratar med LinkedIn-experten Linda Björck som ger sina bästa tips.
Är säljare lata – eller är det samarbetet mellan marknad och sälj som knakar?
Hur är samarbetet mellan marknad och sälj? Går ni hand i hand genom hela processen, eller är det tjat och gnat som gäller?
#14 – ABM som marknadsföringsstrategi
ABM handlar om att fokusera våra marknadsinsatser mot utvalda konton. Crescandos VD Malin pratar med Anna Jäger på Sinch om framgångsfaktorer och fallgropar med strategin.
Fem sätt att använda ditt marketing automation-system
Marketing automation hjälper dig att bland annat automatisera rutinmässiga uppgifter inom B2B-marknadsföring. Så här kan du använda ditt system.
#13 – Content marketing i större och mindre företag
Crescandos VD Malin pratar med Kajsa Arvidsson, CCO på mjukvaruföretaget IOPSYS, om skillnaderna mellan content marketing i storföretag som Ericsson och i mindre företag.