INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP
Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.
Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.
#38 – Att marknadsföra en kompetensorganisation
Helena Torhage, ansvarig för marknadsföring och kommunikation på konsultföretaget Berotec, gästar B2B-podden för att prata om marknadsföringen av kvalificerade konsulttjänster och värdet i att samarbeta med andra.
#37 – Värdet av ett starkt varumärke B2B
I årets första inslag gästas B2B-podden av Mats Rönne, senior rådgivare med lång erfarenhet av marknadsföring, affärsutveckling och varumärkesarbete för att ge sin syn på värdet av starka varumärken för B2B-affären.
#36 – Kunden i fokus – på riktigt!
Lyssna på B2B-podden som gästas av Pernilla Brouzell, konsult inom Customer Experience Management, förändringsledning och marknadsföring, om värdet av och vägen till att få till ett kundfokuserat tänk i hela organisationen.
#35 – Martech i marknadsföringsmixen
Christoffer Williamson, Group Digital Experience Manager på Camfil gästar B2B-podden och diskuterar martech och utmaningen att navigera i den spännande men också komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.
#34 – Jobba smartare med content marketing
Crescandos Anette Jarmert och Malin pratar om kundinsikt, budskapsplattform, redaktionell plan och aktivering. Lyssna på B2B-podden i din poddspelare eller på vår sajt!
#33 – Struktur på marknadsföringsarbetet med målstyrning
Lyssna på B2B-podden om OKR, målstyrningsarbetet, taktisk planering och framdrift i det löpande arbetet.
Så bygger du varumärket med content
Så här kan du skapa och publicera content som stärker varumärket. Men kom ihåg att ha tålamod med varumärkesbyggande content.
#32 – Fokusera på kundresan – inte säljprocessen!
Lyssna på B2B-podden om hur B2B-företag kan möta behoven i kundernas köpcykel genom att stärka samarbetet mellan marknad och sälj.
Smart content marketing med en budskapsplattform
Så engagerar du din målgrupp effektivt genom kundinsikt och en noggrant definierad budskapsplattform.
![Nyhetsbrev Crescando snedställd Nyhetsbrev Crescando snedställd](https://crescando.se/wp-content/uploads/2019/11/Nyhetsbrev-Crescando-snedställd-1.png)
MER INSPIRATION I DIN INBOX
Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!
![Nyhetsbrev Crescando snedställd Nyhetsbrev Crescando snedställd](https://crescando.se/wp-content/uploads/2019/11/Nyhetsbrev-Crescando-snedställd-1.png)
3 råd om hur du förankrar inbound-tänket i din organisation
För att lyckas med content marketing och nå fram i bruset av all kommunikation, räcker det inte att bara marknadsavdelningen vänder på perspektiven. För att…
Så skapar du personas med kött och blod
Personas kan hjälpa oss förstå våra målgrupper och skräddarsy kommunikationen efter deras behov och förväntningar. Genom att bygga en berättelse och utveckla content som vänder…
Så frodas relationen till dina befintliga kunder med content marketing
Content marketing handlar inte bara om att bidra till affärer med nya kunder. Det är också en stor tillgång i arbetet med att stärka relationen…
Kommunicerar du med företag – eller med människor?
Amerikanska Content Marketing Institute (CMI) gör varje år en temperaturmätning på content marketing. I studien presenteras bland annat en översikt av vad som skiljer företag…
Så håller du content-grytan kokande när inspirationen tryter
Att hitta inspiration för att löpande fylla på med nytt, relevant och kunskapsbringande content är inte alltid så lätt. Vi har tidigare här på bloggen…
Content recycling: Återvinn ditt innehåll för smartare content marketing
Titt som tätt dyker diskussionen upp om vilken form av paketering som är den rätta för content marketing. Det kan handla om att avsändaren av…