INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP
Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.
Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.
#37 – Värdet av ett starkt varumärke B2B
Lyssna på B2B-podden om värdet av att bygga ett starkt varumärke B2B.
#36 – Kunden i fokus – på riktigt!
Lyssna på B2B-podden som gästas av Pernilla Brouzell, konsult inom Customer Experience Management, förändringsledning och marknadsföring, om värdet av och vägen till att få till ett kundfokuserat tänk i hela organisationen.
#35 – Martech i marknadsföringsmixen
Christoffer Williamson, Group Digital Experience Manager på Camfil gästar B2B-podden och diskuterar martech och utmaningen att navigera i den spännande men också komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.
#34 – Jobba smartare med content marketing
Crescandos Anette Jarmert och Malin pratar om kundinsikt, budskapsplattform, redaktionell plan och aktivering. Lyssna på B2B-podden i din poddspelare eller på vår sajt!
#33 – Struktur på marknadsföringsarbetet med målstyrning
Lyssna på B2B-podden om OKR, målstyrningsarbetet, taktisk planering och framdrift i det löpande arbetet.
Så bygger du varumärket med content
Så här kan du skapa och publicera content som stärker varumärket. Men kom ihåg att ha tålamod med varumärkesbyggande content.
#32 – Fokusera på kundresan – inte säljprocessen!
Lyssna på B2B-podden om hur B2B-företag kan möta behoven i kundernas köpcykel genom att stärka samarbetet mellan marknad och sälj.
Smart content marketing med en budskapsplattform
Så engagerar du din målgrupp effektivt genom kundinsikt och en noggrant definierad budskapsplattform.
#31 – Sju steg till digital dominans B2B
B2B-podden om vad som krävs av B2B-företag för att lyckas med omställningen till mer och mer digital handel.
MER INSPIRATION I DIN INBOX
Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!
Crescandos B2B-blogg en av Sveriges bästa företagsbloggar 2018
Vi är riktigt glada över att vår B2B-blogg återigen finns med på Expertvalets lista över Sveriges 30 bästa företagsbloggar som enligt juryn inspirerar, tipsar och reflekterar…
Podd: Därför lyckas vissa med content marketing och inte andra
Nu har den stora årliga rapporten om content marketing släppts MarketingProfs och Content Marketing Institutes (CMI) gemensamma studie; B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets and Trends…
Content marketing B2B 2019: Därför lyckas vissa företag men inte andra
Härom veckan släpptes äntligen rapporten vi alla väntat på: MarketingProfs och Content Marketing Institutes (CMI) gemensamma studie B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets, and Trends North America […]
Podd: Personalisering och timing ger resultat
En global studie av 1700 större företag inom både B2C- och B2B-branscher visar att de 20 % av alla företag som presterar bäst avseende omsättning…
Podd: Trendbrott – Längre och fördjupat innehåll allt vanligare
I KNTNT-radio avsnitt 192 pratar ContentSpanarna Pia Tegborg, Thomas Barregren och Malin Sjöman om längden på content – är det kort och snärtigt eller långt…