INSPIRATION

INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP

Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.

Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.

#35 – Martech i marknadsföringsmixen

Christoffer Williamson, Group Digital Experience Manager på Camfil gästar B2B-podden och diskuterar martech och utmaningen att navigera i den spännande men också komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.

Läs vidare

#34 – Jobba smartare med content marketing

Crescandos Anette Jarmert och Malin pratar om kundinsikt, budskapsplattform, redaktionell plan och aktivering. Lyssna på B2B-podden i din poddspelare eller på vår sajt!

Läs vidare

#33 – Struktur på marknadsföringsarbetet med målstyrning

Lyssna på B2B-podden om OKR, målstyrningsarbetet, taktisk planering och framdrift i det löpande arbetet.

Läs vidare

Så bygger du varumärket med content

Så här kan du skapa och publicera content som stärker varumärket. Men kom ihåg att ha tålamod med varumärkesbyggande content.

Läs vidare

#32 – Fokusera på kundresan – inte säljprocessen!

Lyssna på B2B-podden om hur B2B-företag kan möta behoven i kundernas köpcykel genom att stärka samarbetet mellan marknad och sälj.

Läs vidare

Smart content marketing med en budskapsplattform

Så engagerar du din målgrupp effektivt genom kundinsikt och en noggrant definierad budskapsplattform.

Läs vidare

#31 – Sju steg till digital dominans B2B

B2B-podden om vad som krävs av B2B-företag för att lyckas med omställningen till mer och mer digital handel.

Läs vidare

Content marketing B2B: Har vi glömt bort HURet?

Så adresserar du alla stegen i kundens köpresa genom att visa hur du hjälper dem att nå sin framtida målbild.

Läs vidare

Content marketing: Så fångar du kundens verkliga behov

Ett huvudsakligt mål med content marketing är att vi vill hjälpa våra kunder att köpa. För att lyckas behöver vi förstå hur de tänker och agerar längs vägen.

Läs vidare
Nyhetsbrev Crescando snedställd

MER INSPIRATION I DIN INBOX

Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!

Nyhetsbrev Crescando snedställd

Skriver du bättre än mig?

Det har sagts förut, men det tål att sägas igen: det produceras mer content nu än någonsin tidigare. År 2005 exponerades vi …

Läs vidare

PODD: Studie – B2B-köparens kundresa alltmer digital

För en dryg vecka sen släppte e-handelsplattformen Litium rapporten Svensk B2B-handel 2017, andra utgåvan av studien som tar tempen på digitala affärer och framförallt e-handel…

Läs vidare

Podd: Branschens nya modeord – martech

I 2017 års sista Content-spaning i KNTNT Radio diskuterar Malin, Thomas och Pia modeordet Martech. Vad är det egentligen? Och vad betyder det för marknadsföringsarbetet. Till…

Läs vidare

Att använda film i content marketing-arbetet

Varje sekund delas närmare 1 miljon filmklipp på nätet och år 2021 beräknar man att mer än 80 procent av all internettrafik kommer bestå av…

Läs vidare

Kontaktlistan – ditt företags kronjuvel

Utöver dina betalande kunder är kontaktlistan du använder vid epostmarknadsföring bland det värdefullaste du och ditt företag har. Trots det är listan skrämmande lågprioriterad på…

Läs vidare

Podd: Befinner sig content marketing i kris?

I senaste avsnittet av Content-spanarna i KNTNT Radio diskuterar Malin Sjöman, Pia Tegborg och Thomas Barregren Marsha Lindsays påstående att det just nu pågår en…

Läs vidare