VÄLKOMMEN ATT LADDA NER KUNSKAP OCH INSPIRATION
Influencer marketing – ett sätt att förstärka din content marketing
I USA är influencer marketing hett inom digital marknadsföring. I mitten på september var jag på ett spännande event i Stockholm arrangerat av Traackr – som har ett verktyg som…
Content marketing från digitalt till möten i verkliga livet
Definitionen av content marketing är: Att hjälpa våra potentiella kunder genom deras köpprocess genom att löpande erbjuda paketerad kunskap – ”content” – av värde för dem, med målet att vinna…
Personas hjälper dig att lyckas med din marknadsföring
Vad är personas? Att arbeta med content marketing betyder att vi paketerar kunskap och inspiration som har ett värde för våra tilltänkta kunder, för att på så sätt vinna deras…
6 råd för att skapa B2B-content som verkligen säljer
När vi idag hör talas om content marketing tänker de flesta på innehåll som skapar intresse och förtroende och genererar nya leads. Det innehåll du delar inspirerar dina kunder, hjälper…
Content curation med känsla och förnuft #2
Content marketing handlar om att vi med vår paketerade kunskap förmedlar innehåll som är relevant och skapar rätt känslor hos våra tilltänkta kunder. Vi har tidigare här på bloggen skrivit…
Fem sanningar om B2B-försäljning och hur du drar nytta av dem i ditt content marketing-arbete
Posten publicerades ursprungligen som ett gästinlägg hos Göteborgsbyrån KNTNT 13 augusti 2014. Om du vill höra mer om hur du som B2B-företagare och marknadsförare kan hjälpa dina kunder köpa genom…
Nu när vi jobbar med content marketing, kan vi skrota vårt nyhetsbrev då?
Elektroniska nyhetsbrev har länge varit ett av B2B-marknadsförarens favoritverktyg för att nå ut med sina budskap. Vi använder nyhetsbrev för att informera om nya produktreleaser, nya samarbetspartners, att vi deltar…
Mätbar marknadsföring skapar ny roll på marknadsavdelningen
De digitala verktygen får en allt större betydelse för marknadsavdelningens framgång. Tiden för den traditionella marknadsavdelningens kreativa kampanjer, annonser och reklam med resultat som inte riktigt går att mäta är…
Så sätter du din budskapsplattform för midsommar
För några år sen skrev jag en post inför midsommar om vikten av att fundera innan vi kommunicerar och värdet av en genomtänkt budskapsplattform. Eftersom texten är precis lika relevant…
Co-marketing – så skapar du win-win genom samarbete
Modern marknadsföring handlar allt mer om att bygga relationer. Globalisering och den tekniska utvecklingen har gjort marknadsföringen mer komplex och under ständig utveckling. Det finns många nya strategier, taktiker och…
Nå längre med närmare samarbete mellan marknad och sälj
Content marketing, lead nurturing och marketing automation utgör tre hörnstenar i den nya B2B-marknadsföringen. Men en förutsättning för att processen ska hänga ihop och fungera optimalt är att kommunikationen mellan…
5 källor till inspiration i årets påskägg
Inför jul delade vi med oss av några smakprov på insiktsfulla och användbara blogginlägg och artiklar om B2B-marknadsföring som vi inspirerades av under 2013. Nu när påskhelgen stundar tänkte vi…