VÄLKOMMEN ATT LADDA NER KUNSKAP OCH INSPIRATION
Nya iOS15: Så förbereder du dig på opålitliga öppningsfrekvenser
I höst rullar Apple ut senaste versionen av operativsystemet för iPhone: iOS15. Det innebär en del förändringar som är viktiga att vara insatt i för dig som sysslar med epost-marknadsföring….
Film och B2B – 15 tips som får rörliga bilder att lyfta
Det som tidigare kallades företagsfilm har idag blivit något annat. Mottagarnas förväntningar på de rörliga bilderna är stora och möjligheterna för dig att skapa någonting fantastiskt är obegränsade!
Nu växlar vi upp portföljen med HubSpot
För att växla upp arbetet med att uppgradera moderna företag och organisationer till nästa nivå introducerar vi nu HubSpot i portföljen.
Marketing automation — B2B marknadsföringens nya svarta
Har du valt ett MA-system? Att jobba rätt med ditt Marketing Automation-system leder till fantastiska fördelar för marknad och sälj. Men ett gott förarbete behövs för att komma igång.
Spelar du ”Finns i sjön” med dina kunder? Eller hjälper du dem köpa?
Det finns fortfarande företag som låter sina kunder spela ”finns i sjön”. Som lägger både energi och pengar på att ta fram bra och relevant innehåll men sen låter kunder leta efter det i den bottenlösa källa som är företagets webbplats.
Livet framför kameran – vardag i den digitala världen
Har du också stått där framför kameran med förväntningar på dig att leverera? Tycker du det är lätt eller kan du också få lite panik ibland när inspelningslampan tänds? Vi ger dig tips på hur du lyckas framför kameran.
Tips från Crescandos Malin Sjöman: ”Då ska du ta hjälp av en marknadsföringsbyrå!”
Ett byråsamarbete kan ge ett välbehövligt kompetenslyft, ge extra händer på däck eller bara bidra med ett externt perspektiv på invanda rutiner och arbetssätt. Malin Sjöman ger svar på när du ska anlita byrå.
Kravställning byrå: De vanligaste misstagen och hur du undviker dem
Kravställning när du anlitar en byrå är inte alltid lätt. Hur vet du vad du ska säga, välja, tänka på? Vi ger dig tips och tricks hur du ska göra nästa gång du ställer krav.
Thought leadership: Har ditt företag förutsättningarna att bli en kunskapsledare?
Thought ledership blir alltmer betydelsefullt när du baserar delar eller hela din B2B-affär på tjänster. När fler B2B-företag säljer lösningar på problem som kunderna står inför blir trovärdigheten en mycket viktigare aspekt vid val av leverantör. I bloggposten ger vi dig också fyra anledningar till varför du ska sträva efter att bli en thought leader.
Alltfler frågar: Vad är digitala evenemang?
Vad är digitala event? Är det bara en sämre version av traditionella möten och mässor? Nej, det har blivit en egen genre där det går att skapa massor av intressanta lösningar som attraherar besökarna.
Marknadsföring B2B – in-house eller byrå: del 1
Att välja huruvida du ska arbeta in-house eller anlita byrå för din marknadsföring B2B har länge varit ett ämne för diskussion. I vår första bloggpost om valet mellan in-house och byråsamarbete diskuterar vi drivkrafterna till att många väljer att ta in hjälp utifrån.
6 tips på hur du får dina kunder att bli kundreferenser
Att låta kunderna föra din talan är både effektivt och kraftfullt. Det finns många skäl till varför det är bra att jobba med kundcase. Att dessutom passa på att paketera kundstories…
Crescando erbjuder digitala happenings som tjänst – LIVE, inspelat eller strömmat
Crescando erbjuder nu högklassiga digitala happenings som kan strömmas direkt, spelas in och styckas upp efter behov. LIVE från studion eller en sammankoppling av olika talare. En viktig del av din content-produktion!
Att mäta mot affärsmål eller för att finjustera inbound-aktiviteterna?
Öppningsgrad, klick, följare, lästid… De taktiska mätetalen för inbound marketing är absolut inte oviktiga men frågan blir: för vem och varför? Vi benar ut olika typer av KPI:er.