VÄLKOMMEN ATT LADDA NER KUNSKAP OCH INSPIRATION
Tips från Crescandos Malin Sjöman: ”Då ska du ta hjälp av en marknadsföringsbyrå!”
Ett byråsamarbete kan ge ett välbehövligt kompetenslyft, ge extra händer på däck eller bara bidra med ett externt perspektiv på invanda rutiner och arbetssätt. Malin Sjöman ger svar på när du ska anlita byrå.
Kravställning byrå: De vanligaste misstagen och hur du undviker dem
Kravställning när du anlitar en byrå är inte alltid lätt. Hur vet du vad du ska säga, välja, tänka på? Vi ger dig tips och tricks hur du ska göra nästa gång du ställer krav.
Thought leadership: Har ditt företag förutsättningarna att bli en kunskapsledare?
Thought ledership blir alltmer betydelsefullt när du baserar delar eller hela din B2B-affär på tjänster. När fler B2B-företag säljer lösningar på problem som kunderna står inför blir trovärdigheten en mycket viktigare aspekt vid val av leverantör. I bloggposten ger vi dig också fyra anledningar till varför du ska sträva efter att bli en thought leader.
Alltfler frågar: Vad är digitala evenemang?
Vad är digitala event? Är det bara en sämre version av traditionella möten och mässor? Nej, det har blivit en egen genre där det går att skapa massor av intressanta lösningar som attraherar besökarna.
Marknadsföring B2B – in-house eller byrå: del 1
Att välja huruvida du ska arbeta in-house eller anlita byrå för din marknadsföring B2B har länge varit ett ämne för diskussion. I vår första bloggpost om valet mellan in-house och byråsamarbete diskuterar vi drivkrafterna till att många väljer att ta in hjälp utifrån.
6 tips på hur du får dina kunder att bli kundreferenser
Att låta kunderna föra din talan är både effektivt och kraftfullt. Det finns många skäl till varför det är bra att jobba med kundcase. Att dessutom passa på att paketera kundstories…
Crescando erbjuder digitala happenings som tjänst – LIVE, inspelat eller strömmat
Crescando erbjuder nu högklassiga digitala happenings som kan strömmas direkt, spelas in och styckas upp efter behov. LIVE från studion eller en sammankoppling av olika talare. En viktig del av din content-produktion!
Att mäta mot affärsmål eller för att finjustera inbound-aktiviteterna?
Öppningsgrad, klick, följare, lästid… De taktiska mätetalen för inbound marketing är absolut inte oviktiga men frågan blir: för vem och varför? Vi benar ut olika typer av KPI:er.
Vinnare efterlyses i tävlingen ”Webinar eller Webbinarium?”
Vinnaren utsedd i tävlingen om vad vi ska kalla digitala event, möten och konferenser online. Ännu är dock inte ordet ristat i sten – kanske måste vi diskutera frågan vidare i allehanda digitala och analoga fora under vintern.
3 grundpelare för att mäta och följa upp inbound marketing
Det finns tre bra grundförutsättningar som gärna får finnas på plats för att optimalt hitta rätt KPI:er att mäta och utvärdera din inbound marketing-satsning.
Så paketerar och beskriver du ett värdeerbjudande
Ett värdeerbjudande är ett löfte om de värden du erbjuder dina kunder genom dina produkter och tjänster. Det beskriver också hur värdet levereras och inte minst hur dina kunder och deras affär stärks av det.
Webinar eller webbseminarium – vad heter digital konferens?
Har du ett bra förslag på vad digitala event, konferenser, möten och föreläsningar ska kallas? Skicka din motivering till oss och belönas med en god lunch tillsammans med Crescando i september.