PODD – CONTENT-SPANARNA

VÄLKOMMEN ATT LADDA NER KUNSKAP OCH INSPIRATION

Inbound marketing eller varumärkesarbete – måste vi välja?

Ibland dyker det upp kritiska röster som menar att en satsning på inbound marketing, med ett alltför starkt fokus på leadsgenerering och numerära KPIer, är kontraproduktivt för företagets varumärke.

Läs vidare

B2B-marknadsföring inte Boring-2-Boring

Del 2: Boring-2-Boring – inte enda svaret i B2B-marknadsföring

Tror du att de känslomässiga kopplingarna till varumärken är starkare inom B2B än B2C? Vad är då förklaringen till att B2B-kommunikation kan uppfattas som torr, trist och tom? Vi grottar ner oss i ämnet.

Läs vidare

Sex tips på hur du kan använda rörligt i din content marketing

Video och rörligt innehåll får en alltmer självklar plats som komplement till skrivet content, för att nå fler, att visa och beskriva sånt som är krångligt att få fram i skrift eller bara göra budskapet mer personligt.

Läs vidare

Del 1: Måste B2B alltid betyda Boring-to-Boring?

Bara för att företag kommunicerar med varandra behöver det väl inte vara ointressant och tråkigt? Humanitet, hyfs och humor borde vara viktigare ledord än torrt, trist och tomt. B2B-marknadsföring måste inte vara likställd med Boring-2-Boring!

Läs vidare

6 råd: Så ökar du trafiken till din företagsblogg inom B2B marknadsföring

Har du kommit igång och startat upp en företagsblogg? Snyggt jobbat! Det finns statistik från Hubspot som visar på att företag med en blogg genererar 67% fler leads än företag som inte gör det.

Läs vidare

Senaste tillskottet till team Crescando: Välkommen Fredrik!

När allt fler dimensioner av vår vardag och inte minst vår kommunikation digitaliseras är det viktigt att vi inte tappar fokus på det underliggande budskapet. I grunden handlar B2B-marknadsföring om…

Läs vidare

5 tips för att komma igång med film i din B2B-marknadsföring

Det finns flera anledningar till att börja arbeta med film istället för enbart det skrivna ordet i din B2B-marknadsföring. En orsak är att vi idag behöver vara snabba med att få ut vårt budskap. Film är mer direkt och lättare att ta till sig än att läsa en text.

Läs vidare

Hur mycket av ditt content går till spillo?

I min roll som content-producent skriver jag mängder av artiklar, guider, kundcase och annat innehåll för kunders räkning.

Läs vidare

Podd som del av din B2B marknadsföring

Hur många poddar lyssnar du på och hur ofta? Allt fler svenskar lyssnar regelbundet på någon av den mängd av poddar …

Läs vidare

Marknadsförarens nyårslöften – eller sanningen om ”Beach 2020”

Nytt år och nya möjligheter. Löften om en sundare livsstil lockar horder av nyfrälsta hälsoentusiaster till gymmen …

Läs vidare

Bästa företagsblogg Crescando B2B-blogg

Crescandos B2B-blogg en av Sveriges bästa företagsbloggar 2019 – igen

Vi är riktigt glada över att vår B2B-blogg återigen finns med på Expertvalets lista över Sveriges 30 bästa företagsbloggar som enligt juryn inspirerar, tipsar och ger ett tydligt mervärde för…

Läs vidare

Är du en missförstådd B2B-marknadschef?

Arbetar du på ett traditionellt B2B-företag där det finns förväntningar på att driva events och göra klassiska produktblad, samtidigt som du och ditt team ska få företaget att arbeta mer med bland annat digital marknadsföring?

Läs vidare

Influencers som del av din inbound marketing B2B

Nidbilden av en ”influencer” är en ung kvinna som mot betalning postar inlägg om produkter på Instagram …

Läs vidare

Content marketing och säljtratten – så går de hand i hand

Vill du hellre lyssna på inlägget, klicka här! Content och Inbound Marketing går i korthet ut på att inspirera, utbilda och hjälpa potentiella kunder längs köpresan för att i slutändan…

Läs vidare