De 7 mest lyssnade artiklarna om B2B-marknadsföring
Jens Östrud
I vår inspirationsportal publicerar vi artiklar, poddavsnitt, webbinarier och eböcker med tips och idéer kring B2B-marknadsföring och försäljning. Men visst vet du att du kan lyssna på våra artiklar också? Många artiklar blir lika mycket lyssnade som de längre avsnitten och här är de 7 mest lyssnade artiklarna från april 2023 till mars 2024.
De 7 mest lyssnade artiklarna
1. Marknadsföring B2B 2024: 10 trender för det nya året
Kunddialogen inom B2B fortsätter att bli alltmer digital. Hur kan vi göra det bästa av utmaningarna och fortsätta utveckla vår B2B-marknadsföring och försäljning under det nya året? Här är tio trender som vi med största sannolikhet kommer se öka under 2024.
📄🎧Läs och lyssna på artikeln här >>
2. Korta inspirationstips för din B2B-marknadsföring – del 1 av 2
Vi på Crescando ger dig våra personliga tips på källor där du hittar mycket information och inspiration. Här är de fyra första tipsen från våra medarbetare, och resterande tips kommer i del två.
📄🎧Läs och lyssna på artikeln här >>
3. 13 sätt du kan använda en rapport i din content marketing
En typ av content som passar extra bra för återvinning och ompaketering är en rapport. Här tipsar vi om hur du kan använda din rapport på 13 olika sätt för att nå ut till så många som möjligt, maxa utväxlingen och därmed ROI:n på din investering.
📄🎧Läs och lyssna på artikeln här >>
4. Värdeerbjudandet: Ett löfte om värde till dina kunder
Så tar du fram ett värdeerbjudande som berättar hur ditt företag skapar värde och hjälper era kunder att nå sina mål. Chanserna ökar att mottagaren upplever det du säger som relevant när marknadsföringen och kommunikationen utgår från kundens behov och utmaningar
📄🎧Läs och lyssna på artikeln här >>
5. Så maxar du B2B-marknadsföringen med mindre i plånboken
Många B2B-marknadsförare förväntas leverera trots mindre budget. Men det finns stora möjligheter och anledningar att fortsätta synas för våra potentiella kunder.
Här tipsar vi dig om aktiviteter som inte kräver alltför mycket budget, men som kan göra stor skillnad för B2B-marknadsföringen.
📄🎧Läs och lyssna på artikeln här >>
6. Publicera ditt content resurseffektivt från hängmattan
Så här kan du återanvända och schemalägga innehåll för att hjälpa dina kunder och prospekts på köpresan även under ledigheterna.
📄🎧Läs och lyssna på artikeln här >>
7. Fem sätt att använda ditt marketing automation-system
Marketing automation är programvaran som hjälper dig att förstå din målgrupp, utveckla effektivare strategier och skapa relevanta marknadskampanjer som leads och kunder verkligen vill ha. Systemet hjälper dig att automatisera rutinmässiga uppgifter, spåra kundbeteenden och ta datadrivna beslut.
📄🎧Läs och lyssna på artikeln här >>
Mer inspiration om B2B-marknadsföring
- B2B-podden i Spotify
- B2B-podden i Apple Podcaster
- Crescando på LinkedIn
- Vår inspirationsportal
- Eböcker och guider
🎧Lyssna på artikeln
Lyssna i spelaren här eller i din poddspelare. Kom ihåg att prenumerera på B2B-podden!
Du kanske också gillar
Lyssna på B2B-podden som gästas av Pernilla Brouzell, konsult inom Customer Experience Management, förändringsledning och marknadsföring, om värdet av och vägen till att få till ett kundfokuserat tänk i hela
Christoffer Williamson, Group Digital Experience Manager på Camfil gästar B2B-podden och diskuterar martech och utmaningen att navigera i den spännande men också komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.
Mer inspiration direkt i din inbox?
Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.