PODD – CONTENT-SPANARNA

VÄLKOMMEN ATT LADDA NER KUNSKAP OCH INSPIRATION

Bästa B2B-bloggarna i Sverige

Crescandos B2B-blogg en av Sveriges bästa företagsbloggar 2018

Vi är riktigt glada över att vår B2B-blogg återigen finns med på Expertvalets lista över Sveriges 30 bästa företagsbloggar som enligt juryn inspirerar, tipsar och reflekterar över utmaningar och tankar inom…

Läs vidare

Podd: Därför lyckas vissa med content marketing och inte andra

Nu har den stora årliga rapporten om content marketing släppts MarketingProfs och Content Marketing Institutes (CMI) gemensamma studie; B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets and Trends North America – en temperaturmätare…

Läs vidare

Content marketing B2B 2019: Därför lyckas vissa företag men inte andra

Härom veckan släpptes äntligen rapporten vi alla väntat på: MarketingProfs och Content Marketing Institutes (CMI) gemensamma studie B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets, and Trends North America […]

Läs vidare

Podd: Personalisering och timing ger resultat

En global studie av 1700 större företag inom både B2C- och B2B-branscher visar att de 20 % av alla företag som presterar bäst avseende omsättning och marknadstillväxt särskiljer sig i…

Läs vidare

Podd: Trendbrott – Längre och fördjupat innehåll allt vanligare

I KNTNT-radio avsnitt 192 pratar ContentSpanarna Pia Tegborg, Thomas Barregren och Malin Sjöman om längden på content – är det kort och snärtigt eller långt och fördjupande som gäller? Vi…

Läs vidare

Så blir content nyckeln i din social selling B2B

Social selling är ett begrepp som blivit alltmer etablerat de senaste åren. Vissa upplever dock att  det är svårt att riktigt förstå vad det innebär, förutom att man som säljare eller affärsrepresentant för sitt företag förväntas vara aktiv i sociala media […]

Läs vidare

Podd: 8 råd för att lyckas med content marketing

I ett nytt avsnitt av Content-Spanarna diskuterar Malin Sjöman, Pia Tegborg och Thomas Barregren utifrån artikeln ”8 strategies to embrace the future of content marketing” av Justin Lee på Hubspot….

Läs vidare

KPI för inbound marketing - att mäta inbound marketing

Hur mäter du din inbound marketing? 5 viktiga KPI:er

Inbound marketing handlar om att med relevant innehåll guida och hjälpa potentiella och existerande kunder under köpresan med slutmålet att generera mer affärer. Fler och fler inser att content marketing är en viktig del i inbound marketing-arbetet …

Läs vidare

Låt inte branschjargong och buzzwords stå i vägen för budskapet

Kommunikation handlar om att nå ut till mottagaren och att engagera. Det är inte en tävling om vem som använder de svåraste orden eller slänger sig med den senaste branschjargongen….

Läs vidare

Podd: Minskat motstånd mellan sälj och marknad ger stora affärsvinster

Jobbar du inom marknad eller sälj på ett B2B-företag med en stark försäljningskultur? Då är detta sommarens poddtips. I ett nytt avsnittet av KNTNT-radio diskuterar Content-Spanarna Malin Sjöman, Pia Tegborg…

Läs vidare

Sommarläsning! Vårens fem mest lästa poster

Vill du ”nörda” in på marknadsföring kan vi  tipsa dig om vårens fem mest lästa bloggposter. Dra fram paddan eller mobilen en regnig sommardag och läs mer på teman som…

Läs vidare

Podd: Är marketing automation räddningen eller en förbannelse?

I ett nytt avsnitt på KNTNT-radio diskuterar Content-Spanarna Malin Sjöman, Pia Tegborg och Thomas Barregren om vad händer som händer när teknik missbrukas i marknadsförings- och försäljningssyfte. Framförallt vad resultatet…

Läs vidare

Därför satsade WeSafe på inbound-marknadsföring

WeSafe är ett proaktivt och kundfokuserat IT-företag som säljer Microsofts molntjänster. Med fokus på sina kunder och på att göra dem mer framgångsrika syr WeSafe ihop, implementerar och utbildar sina…

Läs vidare

Enhetlig kommunikation och värdeskapande relationer

Vi välkomnar vår nya marknadskonsult Anna Lindman! Crescandos nytillskott, Anna Lindman, har arbetat med allt från events och kampanjer till paketering av företagserbjudanden – senast som marknadsprojektledare på DHL. Anna…

Läs vidare

Podd: Hur personlig ska du vara i din B2B-marknadsföring?

I KNTNT-radio avsnitt 174 pratar Content-Spanarna Pia Tegborg, Thomas Barregren och Malin Sjöman om tonalitet i B2B-kommunikationen och framförallt om hur personliga vi får vara när det kommer till B2B-marknadsföring.  Många tycks vara…

Läs vidare