PODD – CONTENT-SPANARNA

VÄLKOMMEN ATT LADDA NER KUNSKAP OCH INSPIRATION

Så kan insikterna om dina befintliga kunder öka merförsäljningen

Det är allmänt känt att det är betydligt dyrare att jaga in nya kunder jämfört med att vårda och utveckla relationen till dina befintliga. Lite beroende på vilken undersökning man…

Läs vidare

Podd: Att ta fram en rapport och allt positivt det för med sig

Vi är väldigt glada över att återigen blivit tillfrågade om att vara med i fina podden KNTNT radio. Denna gång för att prata om värdet av att genomföra en studie och hur resultatet kan återvinnas…

Läs vidare

GDPR för marknadsförare – tre råd från experten

Lövfällningen är i antågande, men det är inte bara höstrusket som påminner oss om att 2018 står för dörren – införandet av GDPR närmar sig med stormsteg. Vi på Crescando…

Läs vidare

Vilken typ av content konverterar bäst?

Det är inte alldeles ovanligt att vi får frågan vilken typ av content som är bäst. Som är mest attraktivt för mottagaren eller som genererar bäst leads. Är det korta…

Läs vidare

varda dina leads

Har du en multikanalstrategi för marknadsföring?

Inbound marketing och content marketing blir allt vanligare bland svenska B2B-företag och med det också insikten att det är lika viktigt att behålla leads som det är att attrahera dem från början.

Läs vidare

Flaskpost eller Google

Att skriva för Google – eller för kunden?

Att bara försöka bli SEO-perfekt innebär att innehållet riskerar att bli trist. Ska du skriva för Google eller dina kunder? Du kan hitta en kombination som passar båda!

Läs vidare

Podd: Content marketing − perfekt för komplexa B2B-affärer

Crescando i KNTNT radio För några månader sedan fick vi frågan från våra branschkollegor, Pia och Thomas på KNTNT i Göteborg, om vi ville vara med i deras KNTNT podd…

Läs vidare

Innehållet är klart, nu då?

Att producera bra innehåll är bara första steget i en lyckad content marketing-satsning. Utan intresseväckande paketering och väl genomtänkt aktivering faller tyvärr allt hårt arbete platt. Vi vet, tack vare…

Läs vidare

Vikten av bra text – Crescando blir ännu fler

Efter att nyligen ha välkomnat Wilhelm till teamet har det nu blivit dags för ytterligare förstärkning. Möt vår nya marknadskonsult Gustav Tranback. Utan bra innehåll fallerar din content marketing direkt,…

Läs vidare

Med mottagaren i fokus – nytillskott i Hägvall & Sjöman-teamet

Så sent som i höstas presenterade vi två nya tillskott i vårt team på Crescando – Marina och Matilda. Nu är det dags igen! En grundtanke i vår verksamhet har…

Läs vidare

Tankar på att engagera egna organisationen i content-produktionen? – så kan det fungera i praktiken

Det finns flera fördelar med att engagera fler än marknadsavdelningen i content marketing-arbetet. Inte minst för att det är ute i verksamheten som den värdefulla kunskapen finns som kan hjälpa…

Läs vidare

Hur tar jag fram en B2B-marknadsplan 2021?

Rollen som marknadsförare har förändrats en hel del de senaste åren. Ibland ställer jag mig frågan hur en marknadsplan idag skiljer sig från vad jag lärde mig på universitetet för…

Läs vidare

Är du redo för den digitala resan?

Målet med content marketing är att hjälpa potentiella köpare genom beslutsprocessen, från probleminsikt till lösning och affär. Ett sätt att driva mer trafik till ditt content är att annonsera online. Gör…

Läs vidare

Förankra ditt budskap med visual content marketing

Lägger du timmar på att skriva en text, men väljer bild på måfå? Eller kanske ingen alls? Då är det dags att tänka om. Bilder blir nämligen allt viktigare för…

Läs vidare

5 konkreta saker som B2B-marknadsförare ska göra 2017

Det är 2017 och nyhetsflödet fylls av spaningar för vad vi kan förvänta oss under det nya året. Många av dem luftiga och svåra att applicera på det egna marknadsföringsarbetet….

Läs vidare