INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP
Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.
Se filmen där Carolina Jarl, CMO Fellowmind Sweden (tidigare Orango) berättar hur inbound marketing blivit en vinnande strategi för att generera nya leads och mer affärer.
#35 – Martech i marknadsföringsmixen
Christoffer Williamson, Group Digital Experience Manager på Camfil gästar B2B-podden och diskuterar martech och utmaningen att navigera i den spännande men också komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.
#34 – Jobba smartare med content marketing
Crescandos Anette Jarmert och Malin pratar om kundinsikt, budskapsplattform, redaktionell plan och aktivering. Lyssna på B2B-podden i din poddspelare eller på vår sajt!
#33 – Struktur på marknadsföringsarbetet med målstyrning
Lyssna på B2B-podden om OKR, målstyrningsarbetet, taktisk planering och framdrift i det löpande arbetet.
Så bygger du varumärket med content
Så här kan du skapa och publicera content som stärker varumärket. Men kom ihåg att ha tålamod med varumärkesbyggande content.
#32 – Fokusera på kundresan – inte säljprocessen!
Lyssna på B2B-podden om hur B2B-företag kan möta behoven i kundernas köpcykel genom att stärka samarbetet mellan marknad och sälj.
Smart content marketing med en budskapsplattform
Så engagerar du din målgrupp effektivt genom kundinsikt och en noggrant definierad budskapsplattform.
#31 – Sju steg till digital dominans B2B
B2B-podden om vad som krävs av B2B-företag för att lyckas med omställningen till mer och mer digital handel.
Content marketing B2B: Har vi glömt bort HURet?
Så adresserar du alla stegen i kundens köpresa genom att visa hur du hjälper dem att nå sin framtida målbild.
Content marketing: Så fångar du kundens verkliga behov
Ett huvudsakligt mål med content marketing är att vi vill hjälpa våra kunder att köpa. För att lyckas behöver vi förstå hur de tänker och agerar längs vägen.
MER INSPIRATION I DIN INBOX
Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!
Värdeerbjudandet: Ett löfte om värde till dina kunder
Värdeerbjudande är en hörnsten i din B2B-marknadsföring. Så här kan du ta fram värdeerbjudanden som ökar chanserna att kunderna upplever att dina budskap är relevanta.
#21 – Är vi redo att ersätta våra B2B-säljare med e-handel?
Köpare på alla nivåer i företag gör inte bara alltmer av sin research i digitala kanaler – man förväntar sig också att kunna lägga en beställning och köpa direkt på nätet. Frågan är om B2B-företagen hänger med?
#20 – History marketing: Använd din historia affärsdrivande
Tittar du bara framåt? Crescandos VD Malin pratar med Anders Sjöman om hur företags historia blir bevisföringen för att det de lovar idag har en förankring i det de redan har åstadkommit.
Publicera ditt content resurseffektivt från hängmattan
Även under ledigheterna kan det vara viktigt att påminna dina kunder om ditt värde. Så här kan du hjälpa kunderna på köpresan med återanvänt och schemalagt innehåll.
#19 – Marknad och sälj i den förändrade köpresan
Hur påverkar den förändrade köpresan B2B-marknadsföringen? Crescandos VD Malin pratar med Christine Sandmark om hur marknad och sälj samarbetar på bästa sätt i den alltmer digitala köpresan.
Så maxar du B2B-marknadsföringen med mindre i plånboken
När budgeten är tight är det extra viktigt att vara kreativ för att fortsätta synas för dina kunder. Läs våra tips på aktiviteter som inte kräver alltför mycket resurser, men som kan göra stor skillnad för din B2B-marknadsföring.