VÄLKOMMEN ATT LADDA NER KUNSKAP OCH INSPIRATION
6 anledningar till att fler B2B-företag väljer digital kundtidning
B2B-företagens syn på kundkommunikation har förändrats. Från att många tidigare såg den tryckta kundtidningen som kronjuvelen i det redaktionella arbetet väljer man nu att tänka ”digital kundtidning först”.
Våra bästa jultips om B2B-marknadsföring och content marketing
Med julen runt knuten är vi många som ser fram emot lite välförtjänt ledighet. Samtidigt tar många av oss tillfället i akt att ägna oss åt det vi vill göra,…
Med emailadressen som valuta – vad är värt att betala för och när?
Nyckeln till värdefullt content går genom magen. Ja, många gånger är det faktiskt magkänslan som avgör vad som upplevs värt att ”betala för” när det kommer till nedladdningsbart content. Som…
Content marketing på HR och marknads gemensamma agenda
Smarketing (Sales + Marketing) är på mångas läppar just nu. Sälj och marknad måste arbeta tätare ihop för att, helt krasst, generera mer affärer. Även Employer Branding och Talent Management…
Har du bränsle till din bil? Hur strategi, content och verktyg måste fungera ihop
Under mina år som konsult för marketing automation-systemen Hubspot, Pardot och Sharpspring har jag stött på både nöjda och missnöjda kunder. Lyssnar man till Hubspot eller någon av de andra…
Agendan som gör ditt redaktionella arbete framgångsrikt – Redaktionsrådet del 2
I första delen av miniserien om redaktionsrådet kunde du läsa om hur redaktionsrådet kan bli ett effektivt verktyg för att få med hela organisationen i det löpande content marketing-arbetet. Så…
3 grundpelare att bygga din content marketing på
Idag finns det få andra marknadsföringsstrategier som erbjuder fler möjligheter än content marketing. Med tillgångar som kanaler att kommunicera i, marketing automation-system för att fånga upp leads och relevanta budskap…
7 sätt att nå ut i media utan att betala – PR vs Native #2
Medieexponering är en viktig del i B2B-företagets marknads- och kundkommunikation, och under de senaste åren har native advertising, artiklar som ofta produceras av redaktionen mot betalning, vuxit fram som ett…
Så blir redaktionsrådet din content marketing-maskin
Oavsett vad ordet hintar om är redaktionsråd ingenting exklusivt för tidningsbranschen. Tvärtom är det ett arbetssätt som de flesta företag kan dra nytta av i sitt marknadsföringsarbete. I första delen…
Litium tar tempen på svenska B2B-företags satsningar på e-handel
Idag inleds 90 % av alla B2B-köp online och nätet har blivit en allt viktigare plattform för våra affärer. Men vad är svenska B2B-företags inställning till att förutom att bygga relationer och…
Nu blir vi fler konsulter inom B2B-marknadsföring!
Sedan vår start 2013 har allt fler företag förstått värdet av bra B2B-marknadsföring. Fler och fler företag hör av sig och behöver hjälp, vilket vi förstås är jätteglada över. För…
PR vs native advertising – vem vinner? #1
PR, Public Relations, har alltid varit viktigt för att B2B-företag ska nå ut till sina kunder, genom att till exempel föreslå artiklar och nyheter till journalister. Men det senaste året har…
Reduce, reuse, recycle för hållbar content marketing
Reduce, reuse, recycle – att minska förbrukningen och istället återanvända och återvinna – har länge varit ledorden för ett mer hållbart konsumentbeteende. Sen vi var små har de flesta av…
Egen undersökning – en guldgruva för din inbound marketing
Att genomföra en egen undersökning är kanske inte det första du gör i ditt content marketing-arbete. Det visar inte minst en färsk studie från amerikanska MarketingProfs om vilken typ av content som…