VÄLKOMMEN ATT LADDA NER KUNSKAP OCH INSPIRATION
#19 – Marknad och sälj i den förändrade köpresan
Hur påverkar den förändrade köpresan B2B-marknadsföringen? Crescandos VD Malin pratar med Christine Sandmark om hur marknad och sälj samarbetar på bästa sätt i den alltmer digitala köpresan.
Så maxar du B2B-marknadsföringen med mindre i plånboken
När budgeten är tight är det extra viktigt att vara kreativ för att fortsätta synas för dina kunder. Läs våra tips på aktiviteter som inte kräver alltför mycket resurser, men som kan göra stor skillnad för din B2B-marknadsföring.
#18 – Så effektiviserar marketing automation din B2B-marknadsföring
Idag har många B2B-företag investerat i marketing automation för att automatisera och effektivisera sitt jobb. Men hur använder du en MA-lösning på smartast sätt så att du får ut maximalt av ditt arbete?
Måste vi som B2B-företag finnas med på alla sociala plattformar?
Inom B2B är det minst lika viktigt att vara aktiv online som offline. Så här får du ut mest värde av de sociala kanalerna.
#17 – Content marketing och den digitala kundresan
Vad händer med marknadsföringen och kundrelationen när säljaren ersätts av en e-handel? Crescandos VD Malin pratar med Christer Pettersson om vad marknadsförare behöver göra för att hänga med i förändringen.
Idégenerering: Hur hittar du ny inspiration för din content marketing?
Content marketing handlar ju om att dela med dig av kunskap, inspiration och erfarenheter. Läs sex tips på var du kan hitta idéer till ditt content.
#16 – Kommunicera hållbarhetsarbetet utan greenwashing
Hur transformerar man arbetet med hållbarhet till bra kommunikation? Crescandos VD Malin pratar med Communication specialist Charlotta Baker.
Account based marketing i sex steg
Hela 97 procent av marknadsförare uppnår en högre ROI med ABM än med någon annan strategi. Så här kommer du igång.
#15 – LinkedIn som hörnsten i B2B-marknadsföringen
Vilka utmaningar och möjligheter finns med LinkedIn i din B2B-marknadsföring? Crescandos VD Malin pratar med LinkedIn-experten Linda Björck som ger sina bästa tips.
Är säljare lata – eller är det samarbetet mellan marknad och sälj som knakar?
Hur är samarbetet mellan marknad och sälj? Går ni hand i hand genom hela processen, eller är det tjat och gnat som gäller?
#14 – ABM som marknadsföringsstrategi
ABM handlar om att fokusera våra marknadsinsatser mot utvalda konton. Crescandos VD Malin pratar med Anna Jäger på Sinch om framgångsfaktorer och fallgropar med strategin.
Fem sätt att använda ditt marketing automation-system
Marketing automation hjälper dig att bland annat automatisera rutinmässiga uppgifter inom B2B-marknadsföring. Så här kan du använda ditt system.
#13 – Content marketing i större och mindre företag
Crescandos VD Malin pratar med Kajsa Arvidsson, CCO på mjukvaruföretaget IOPSYS, om skillnaderna mellan content marketing i storföretag som Ericsson och i mindre företag.
Account based marketing fokuserar din B2B-marknadsföring
Det kan vara svårt att veta vilka strategier inom B2B-marknadsföring som passar ditt företag. Läs mer om vad account based marketing är och för vem strategin kan skapa mycket värde.
Topp-10 mest lästa artiklar på inspirationsportalen 2022
På Inspirationsportalen delar vi tips, idéer och inspiration kring B2B-marknadsföring, med fokus på content, varumärkesarbete, inbound marketing och fördjupade kundrelationer. Här är 2022 års mest lästa artiklar!