PODD – CONTENT-SPANARNA

VÄLKOMMEN ATT LADDA NER KUNSKAP OCH INSPIRATION

B2B-podden om B2B-marknadsföring

#11 – Inhouse eller byrå – vad är rätt väg för din marknadsorganisation?

Funderar du på om du ska ta hjälp av en byrå eller rigga för att du ska kunna sköta allting inhouse i din egen marknadsorganisation? De senaste åren har vi…

Läs vidare

B2B-podden om B2B-marknadsföring

#10 – Så jobbar du smartast med bilder och grafik i din B2B-marknadsföring

Många gånger lägger vi betydligt mer tid i marknadsförings- och content-arbetet på att formulera oss väl i skrift än på att visualisera det vi har att säga. Ändå har vi…

Läs vidare

B2B-podden om B2B-marknadsföring

#9 – Om KPI:er och varför det är viktigt att kunna mäta marknadsföringsinsatserna

Inbound marketing handlar om att attrahera leads till vårt företag genom att vi delar med oss av relevant, intressant och inspirerande innehåll i våra digitala kanaler. Oftast jobbar vi också…

Läs vidare

B2B-podden om B2B-marknadsföring

#8 – Ord, uttryck och företeelser i företagskommunikation

När vi kommunicerar med andra, oavsett om det är i digitala kanaler eller hemma över staketet, anpassar vi hur vi pratar utifrån den vi pratar med. Vi är alla många…

Läs vidare

B2B-podden om B2B-marknadsföring

#7 – Content marketing och Thought Leadership – hur hanger det ihop?

Thought leadership, på svenska kunskapsledarskap, handlar om att vi tar vara på vårt företags unika position på marknaden och utgår från det för att generera värdefulla insikter och ge råd…

Läs vidare

B2B-podden om B2B-marknadsföring

#6 – Hur blir du en bra beställare mot byrå?

Ett byråsamarbete kan vara helt fantastiskt när allt klaffar men bli riktigt jobbigt om det inte fungerar som du hade hoppats. Många gånger är orsaken till ett kraschat samarbete att…

Läs vidare

B2B-podden om B2B-marknadsföring

#5 – En egen podd som del av din B2B-marknadsföring

Det kan kännas som att alla vill ha en egen podd och att världen översvämmas av privatpersoner, influencers, medieproducenter och andra företag som lanserar poddar inom olika områden. Behövs det…

Läs vidare

B2B-podden om B2B-marknadsföring

#4 – Är det någon skillnad mellan B2B och B2C kommunikation?

I takt med att den professionella köpresan blir allt mer digital närmar sig det online-beteende vi har i vår professionella roll det vi har som privatpersoner. Hur påverkar det hur…

Läs vidare

B2B-podden om B2B-marknadsföring

#3 – Varför ska du använda personas?

Att använda sig av personas handlar om att skapa konkreta beskrivningar av fiktiva personer som är så lika de kunder företaget jobbar med som möjligt. På så sätt får vi…

Läs vidare

B2B-podden om B2B-marknadsföring

#2 – Hur hittar du rätt tonalitet i din B2B-kommunikation?

I kommunikations- och marknadsarbetet är det lätt att allt fokus hamnar på vad vi vill kommunicera. Men i slutändan är det ofta lika viktigt hur vi gör det. Vad använder…

Läs vidare

B2B-podden om B2B-marknadsföring

#1 – Inbound marketing och varumärkesarbete – konflikt eller möjlighet?

Inbound marketing är marknadsföringsstrategin där vi använder oss av relevant, intressant och inspirerande content för att attrahera nya leads och kunder till våra kanaler och vårt företag. Varumärkesarbetet syftar till…

Läs vidare

Podd: Marknadschefens förändrade roll

Att sälj och marknadsföringslandskapet har förändrats råder det ingen tvekan om. Digitalisering och förändrade köpbeteenden driver på förändringen och därmed behöver också marknadschefens roll förändras. Keith Ferrazi skrev nyligen en…

Läs vidare

Så drar du nytta av content marketing under hela kundresan

Här på B2B-bloggen skriver vi ofta och gärna om hur B2B-marknadsföringen och försäljningen utvecklas just nu.

Läs vidare

Fyra huvudpersoner på din content marketing-scen

För att kunna bygga varumärke, förtroendefulla relationer och så småningom skapa affärer med din målgrupp måste du vara relevant och konsekvent i ditt marknadsföringsarbete. För att lyckas med det behövs både rätt regi och rätt casting.

Läs vidare

PODD – När inhouse är på frammarsch − är storbyråns era över?

Har du som beställare av byråtjänster upplevt black box-principen? Du lämnar in en brief till byrån och fyra veckor senare marscherar en delegation in med en 40-sidig presentation och ett…

Läs vidare